Daniel en Louis fietsen van Lissabon naar Compostela

Dag 9 rit 7 : Albergaria - Porto 62 km 725 hm totaal : 410 km

Hallo allemaal,

We schieten goed op. Deze morgen zijn we vertrokken met mist bij ca. 17 graden. Maar de mist trok snel op en het werd bewolkt met zonnige periodes. De max. temperatuur was 22 a 24 graden. Over de rit zelf valt niet veel te vertellen. We hebben de korste en "gemakkelijkste" weg gekozen, maar de streek is dicht bevolkt, dus is er ook veel verkeer op de N1. Dus de rit is eigenlijk om te vergeten. Kort na de start zagen we links nog nevels en rook hangen, maar we hebben deze zone snel verlaten. Het mooiste aan de rit is het binnenrijden van Porto, hoog boven aan de Eifel-brug, een onvergetelijk panorama. Dan te voet over de brug, op niveau van de metro. Deze avond dan een eerste wandeling door de stad gemaakt. Het is een hippe, levendige stad. Morgen hebben we een rustdag en zullen we de stad verder verkennen.

Voske

Prachtige foto’s.
Geniet morgen van de rustdag en laat jullie eens goed gaan.
Het eindpunt is stilaan in zicht, geniet er maar van.
Groeten, voske en Annick

Francois

Jullie hebben daar wel reeds enkele toffe cafeetjes gedaan. Mooi interieur en hoe was de bediening?! Ook lekkere porto gedronken? Als jullie reeds een kilootje zijn afgeslankt kunnen jullie dat misschien compenseren met een flesje port of 2, volle flessen hè . Dan kan ik daar ook eens van proeven.

patrik

De Spaanse grens komt stilaan in zicht. Lise vraagt zich af waar pepe blijft en zwemt haar Compostella (ttz 15 m) De rustdag zal wel nodig zijn. Gevuld met 'spijs en drank'.