Daniel en Louis fietsen van Lissabon naar Compostela

Dag 8 rit 6 : Coimbra-Albergaria-a-Velha 67km 550hm totaal : 353 km

We hebben Coimbra deze morgen verlaten rond 8u30. Direct bij het buitenrijden van de stad zagen we de eerste aanduidingen van de "Caminho Portugues". Deze staat goed bewegwijzerd en volgt smalle weggetjes. Na ca. 9 km leidt die ons door Trouxemil waar voor de St. Jacobskerk een beeld staat als pelgrim. De voormiddagrit verliet redelijk snel, ook het deel langs de N1 was top. Op zondag is er niet zo veel verkeer. Verder door naar Mealhada, het centrum van de leitos (gegrild speenvarken). Dit was duidelijk te merken aan het aantal wegrestaurants. We hebben onze middagstop gedaan in Avelas de Caminho (km 35) en daar natuurlijk eens speenvarken gegeten. Na de middag zijn we dan verder doorgereden via Aguada De Baixo , waar het jaarlijkse feest van de paraplus ( of liever parasols) doorgaat van juni tot september. De straten zijn kleurrijk dan. Naarmate we vorderden snoven we steeds meer een brandgeur op, en in de verte hing een donkere waas van rook. Toen we een wat kortere weg namen doorheen een bos merkten we een hele verbrande strook, die zelfs nog smeulde. We hebben dan maar wijselijk verder de N1 gevolgd. Vlak voor Albergia zouden we over een Romeins bruggetje moeten fietsen, maar dat was afgesloten en deels ingestort. Hopelijk wordt het nog hersteld ! We zijn ondertussen over halfweg op onze tocht, en hopen morgen Porto te bereiken. Vele groetjes aan onze volgers en bedankt voor de leuke reacties.

John

Nonkel Louisken,
Opletten met Porto he, jullie zijn nu goed bezig.

patrik

Blij te zien dat jullie het eten en drinken niet vergeten. (volgens de foto's toch) Ik kijk,uit naar de volgende reisverslagen.