Daniel en Louis fietsen van Lissabon naar Compostela

Dag 7 rit 5 : Monte Real - Coimbra 71km 720hm totaal : 286 km

Deze morgen opnieuw onder een stralende zon vertrokken om 8u30. We rijden verder landinwaarts, dus heuvelachtig en warmer. We hadden de route via Google maps voor wandelaars uitgestippeld en deze was merkelijk korter dan wat we zelf op voorhand hadden gepland. Eerst liep die via de N109 naar Guia, een hoofdweg, maar met weinig verkeer. Dan volgde een doorsteek via landwegen en leuke bospaadjes tot aan de M605, die ook niet druk was. Verder opnieuw enkele doorsteekjes om dan op de N342 aan te sluiten naar Soure. Daar hebben we aan het kerkplein gegeten, terwijl er duchtig gehuwd werd. Het is immers zaterdag. De rustige N342 konden we verder volgen via Ega en Condeixa-a-Nova. Ondertussen was de temperatuur opgelopen tot 34 graden. Omwille van vermoeidheid hebben we toen beslist om de kortste weg verder naar Coimbra te volgen. Dat was de IC2 maar die was heel druk. Coimbra is immers een grote stad. Aangezien de oude stad met onze hostal op een heuvel ligt hebben we dan nog een 2tal km door de smalle kasseisteegjes moeten reiden. Rond 17u zijn we aangekomen. Nu nog onze dagelijkse douche en kledijwas, en dan trekken we de stad in.

Francis en Ingrid

Goed gereden vandaag, doe zo verder en jullie zullen er geraken.

Voske

Hรจ jongens,

Op tijd drinken met zo een warmte, in de dag water en s avonds mag het iets anders zijn, kwestie van goed te slapen.
Doe zo verder, nog een beetje te gaan.??

Lieve

Hey stoere mannen,
Leuke reisblog hebben jullie ...lijkt me wel een lastig parcours... gelukkig nog af en toe even rust en lekker eten en drinken... doe zo voort wij duimen!
Lieve groeten van Lieve

patrik

De baan is blijkbaar nog steeds lastig. niet versagen, het einde komt langzaamaan in zicht. Vooral goed eten en drinken !

patrik

En vooral foto's nemen ! Het is bijna alsof ik er bij ben. (vooral bij het speenvarken)