Daniel en Louis fietsen van Lissabon naar Compostela

Dag 4 rit 3 : Obidos - Salir do Porto 41km 450hm.

Het was gepland om een korte rit te worden (27km), maar het draaide enigzins anders uit. We zijn vertrokken uit Obidos rond 8u45 onder de mist. Voor het eerst hebben we een jasje moeten aantrekken. Maar na een 2tal uur trok de mist op. We hadden op de kaart een ander pad ontdekt, langs een lagune, om zo de zee te bereiken. Het was een mooi pad, in een natuurgebied, met veel watervogels, zelfs flamingo's. Maar toen ontdekten we dat we de smalle engte aan de zee niet over konden. Dus maar terug gekeerd om tot het eerst uitgestippeld traject te komen. Ondertussen was de zon er, en reden we tussen de eucalyptus bossen. Uiteindelijk bereikten we rond 12u de zee in Foz Do Arelho. Daar een pladijsje gegeten en dan weer de fiets op om kust te volgen. Maar de kust bestaat uit kliffen, dus werd het opnieuw klimmen gedurende enkele kilometers om dan langzaam af te dalen tot Salir Do Porto, waar het weerzien met onze vroegere collega Francis en zijn echtgenote Ingrid hartelijk was. Morgen blijven we hier een dag rusten, dus zal er geen verslag volgen. Tot binnenkort voor meer nieuws. L&D.

Voske

Geniet maar van jullie rustdag.
Al mooie foto’s genomen.
Doe zo verder