Daniel en Louis fietsen van Lissabon naar Compostela

Dag 2 rit 1 : Lissabon - Alenquer 55km 1300 hoogtemeters.

De vorige nacht hebben we beiden zeer goed geslapen. Het ontbijt was om 8 uur, en dus zijn we pas om 9 uur kunnen vertrekken, waarbij we nog een uurtje konden genieten van de ochtendfriste. De eerste 10km waren eerder saai, nog veel huizen en drukke wegen, maar eens op het platteland genoten we. Nu zo plat is dat land niet. Een niet aflatende opeenvolging van klimmen en dalen. Soms kort, 100 of 200m. Soms een kilometerklim. Maar vanaf de middag was het vooral de warmte, of beter de hitte die ons parten speelde. De temperatuur klom tot 36 a 38 graden, en de velden boden geen schaduw. Dan maar regelmatig stopepen en drinken, en de drinkbussen vullen (met water wel te verstaan). De routes die Louis uitgestippeld had waren mooi en met weinig verkeer. Rond 16u30 zijn we pas in Alenquer aangekomen, en de eerste hostal waar we aanbelden had nog bedden vrij. Een grote slaapzaal met 8 stapelbedden in hout ; 2 douches en een gemeenschappelijk keukentje. Heel basic, maar voor 15 euro per persoon klaag je niet. En ook de 3 Brasiliaanse jonge dames die onze kamer delen maakt veel goed. Straks nog eens het stadje bezoeken en iets te eten zoeken, en wellicht vroeg in bed, maar eerst gaan we nog eens de route voor morgen bekijken om misschien een paar klimmetjes te vervangen door een iets vlakkere omweg.

Alvast vele groeten aan onze volgers vanwege Louis en Daniel.

Roger Van Craenenbroeck

3 Braziliaanse dames ? Zeker van ? Je weet dat de Braziliaanse dames dikwijls van een ander geslacht zijn?

Sonja

Zo te zien zijn jullie vlotjes gestart ! Houden zo ! Veel plezier en hou het veilig ! xx

François

Ik veronderstel dat ik de foto van de dames bij terugkomst zal zien??
Blijven genieten en niet vergeten!! Ne jonge mens moet goed drinken.

patrik

Als je de kleine wegeltjes neemt kom je weleens voor een surprise te staan. Niet te snel rijden wan dan lopen jullie in op die jongens in de vuelta.

Jos

Goed bezig sterke prestatie doe zo
Voort?? grt jos